A Bakonaki tó gyógyító ereje

Járt már a kedves olvasó a Bakonaki-tónál? Nos ez egy nagyon pozitív, gyógyító rezgésekkel teli táj, amit mindenképpen érdemes meglátogatnia szerintem mindenkinek. Nekem is csak nemrég volt alkalmam elutazni ide egy csoportos kirándulás keretében, de egy bő hónap eltelte után is visszahúz a szívem.

Mindenekelőtt nem árulok zsákbamacskát az interneten is van honlapja a gyógyító erővel bíró Bakonaki tónak és környékének. Jómagam is innen tájékozódtam először, de bátran leírhatom ezt tapasztalni kell!

Nos mit érdemes tudni? Dobrovnik és Bukovnica (Szlovénia) között terül el ez a festő táj, mindössze pár kilométerre a magyar határtól. Már Dobrovnik hoz közeledve az arra érzékenyek elkezdik érzékelni a hely kisugárzását. Megjegyzem én közel se rendelkezem ilyen képességekkel, amikor a helyszínen kiszálltunk a buszból a táj érintetlensége, és az eleven színek valamint a mindent átható béke és csönd érintett meg. Ami egyébként nem is csoda hisz tájvédelmi körzetben vagyunk! Aki ide ellátogat megcsodálhatja az itt megtalálható csodálatos faunát. A helyben kapható magyar nyelvű tájékoztató részletes útmutatást minden kérdésre...

Néhány érdekes dolgot emelnék ki: "A Szent Vid Kápolna közelében, különböző erejű és színű jótékony földsugárzás tapasztalható 450 méter átmérőjű területén 50 különböző értékű és gyógyhatású hely található." A helyszínen 26 pont van kijelölve, melyek a leírás szerint csökkentik a különböző egészségügyi problémákat és javítja a pszicho-fizikai állapotunkat. "Különleges energiával rendelkezik a Szent Vid Kút vize is, így gyógyító hatással bír a látás és hallásjavulásnál, valamint az emésztőszervi, ideg és bőrrendszeri rendellenességek enyhítésénél."
Hogy az igazság pontosan mi, sajnos nem tudok személyes tapasztalattal élni mivel semmilyen panaszom nincs szerencsére. De azt minden túlzás nélkül állíthatom, hogy a Szent Vid Forrás vizénél selymesebb és lágyabb vizet még nem ittam !!! A hely igen békés, feltölti az embert. A közeli erdőben megtett séta egy meditáció: lecsillapodnak a gondolatok, a fizikai közérzet nagyon kellemes itt töltve az időt.

A tájékoztató szerint többszöri látogatás és huzamosabb itt tartózkodás szükséges ahhoz, hogy a jótékony hatások tapasztalhatóak legyenek, ez érthető. Én is azt gondolom, hogy érdemes akár 1-2 hétre is leutazni töltődni és pihenni ezen a helyen. A környék számos kikapcsolódást igér: érdemes gyalog/biciklivel felfedezni a környéket, az erdőben nagy kirándulásokat is megtehetünk átsétálva a közeli falvakba. Közeli magyar oldalon gyógy és élmény fürdőt találunk Lenti városában, ahol szintén találhatunk hasonló gyógyító energiákat.

Egy kis ízelítő végül a forrásról és körényékéről:

3 megjegyzés:

Renata Kalman írta...

Elküldtem a férjemnek, főleg őt érdekli az ilyesmi. Mondjuk nekünk kívül esik, mert országhatáron túl van.
Már jártunk kétszer Tápiószentmártonon, illetve idén Dobogókőre szeretne elmenni.

Bogi írta...

Szia, nézz be hozzám! Meglepetés vár!

Névtelen írta...

Én a mai napon jártam a bakonaki tónál párommal.
Szép a táj.
Csak sajnos a kocsiból kiszállva egy 'színpatikus' hölgy csekkfüzettel köszönés nélkül azt kérdezte : Haben Sie Energienpunkten? Mármint hogy vannak-e energiapontjaink...
Németül folytattam, mondtam hogy nem kell pont, csak sétálnánk.Erre szigorúan közölte hogy a parkolás 2.5€, erre mi beültünk a kocsiba és egy másik tó felé vettük az irányt. Feltőltődve!!